loading...
مهدی موعود
محمد مهدی بازدید : 31 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

در "غیبت نعمانی" از ابو خالد کابلی نقل میکند که گفت : بعد از رحلت حضرت امام زین العابدین (ع) خدمت امام محمد باقر (ع) رسیدم و عرض کردم فدایت گردم از اخلاص و انس من نسبت به پدر بزرگوارتان و ترسی که از دشمنان داشتم اطلاع دارید؟ فرمود : بلی ، مقصود چیست ؟

عرض کردم : پدر بزرگوارتان طوری صاحب الامر را برای من توصیف فرمودند که اگر او را در راهی ببینم دستش را میگیرم ! امام فرمود : ابو خالد! مقصودت چیست ؟ گفتم میخواهم نام او را بفرمائید تا او را به نام بشناسم. فرمود : ابو خالد! به خدا قسم از امر عظیمی پرسش نمودی اگر برای دیگری گفته بودم به تو نیز میگفتم.مطلبی پرسیدی که اگر برخی از اولاد فاطمه (ع) بدانند او را قطعه قطعه میکنند.

از ابو هاشم جعفری روایت است که گفت : شنیده ام امام علی النقی (ع) میفرمود : جانشین من فرزندم حسن است ولی چگونه خواهد بود برای شما وضع جانشین او؟!

گفتم : مگر چه میشود فدایت گردم ؟! فرمود : شما او را نمی بینید و روا نیست که نام او را ببرید. گفتم پس چگونه او را نام ببریم ؟! فرمود : بگوئید حجت آل محمد صلوات الله و سلامه علیه.

صدوق در کتاب " توحید " از حضرت عبدالعظیم حسنی از امام علی النقی (ع) نقل میکند که فرمود : جایز نیست نام امام زمان برده شود تا گاهیکه ظهور کند و جهان را پر از عدل و داد نماید بعد از آنکه پر از ظلم و ستم شده باشد.

و نیز در " کمال الدین " از حضرت عبدالعظیم حسنی از امام محمد تقی روایت شده که فرمود : قائم کسی است که میلادش بر مردم پوشیده میماند و خودش غائب میشود و بردن نامش حرام میباشد و خود همنام و هم کنیۀ رسول خداست. در کفایة الاثر از ابو عبدالله خزاعی از اسدی نیز این روایت نقل شده است.

شیخ صدوق در "کمال الدین" از پدرش علی بن باویه و استادش ابن ولید قمی از حمیری روایت نموده که گفت : با احمد بن اسحاق نزد عثمان بن سعید عمری (نائب خاص امام زمان (عج)) بودیم. من به عثمان بن سعید گفتم : همانطور که خداوند به حضرت ابراهیم ( که از خدا خواست چگونگی زنده شدن مردگان را به او نمایاند) میفرماید : مگر به قدرت من و روز رستاخیز ایمان نداری و ابراهیم گفت : ایمان دارم ولی میخواهم اطمینان قلبی پیدا کنم! من نیز از شما میپرسم ، آیا امام زمان را دیده ای ؟ گفت : آری دیده ام و گردن او نیز مانند این است و با دست های خود اشاره بگردن خود نمود. گفتم نام مبارش چیست ؟ گفت : از پرسش این مطلب بپرهیز زیرا در نزد دشمنان ما مسلم شده که نسل عترت طاهره قطع گردیده است.

در کمال الدین از علی بن عاصم کوفی نقل میکند که در چند نامه ای که از ناحیۀ مقدسۀ امام زمان ارواحنا فداه صادر گشته نوشته بود : " هر کس در محفلی مرا به نام یاد کند ملعون است ملعون."
در آن کتاب از حضرت صادق (ع) روایت شده که فرمود : صاحب الامر مردی است که جز شخص کافر او را به نام یاد نمیکند.
باز در آن کتاب از ریّان بن صلت روایت میکند که گفت : راجع به ولی عصر از حضرت امام رضا (ع) سوال کردم. فرمود : شخصاً دیده نمیشود و نامش را نمی برند.
و نیز در آن کتاب است که : امام محمد باقر (ع) فرمود : عمر بن الخطاب  از حضرت امیر المومنین (ع) پرسید : نام مهدی چیست ؟ فرمود : نامش را نمیگویم. چرا که حبیبم رسول خدا با من پیمان بسته که نام او را به کسی نگویم تا زمانی که خداون او را بر انگیزد و این از اسراری است که خداوند نزد پیغمبر ودیعه گذارده بود. در غیبت شیخ طوسی نیز این روایت را آورده است.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
تمام تلاشمون اینه که حقایق رو آشکار کنیم و تا جایی که میتونیم انحرافات به وجود اومده را از بین ببیریم.اللهم عجل لولیک الفرج
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    در حال حاظر مردم به داشتن یک منجی احساس نیاز میکنند؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 46
  • بازدید کلی : 870